سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کابینت خوب چه کابینتی است؟

کابینت خوب چه کابینتی است؟ 

کابینت عنصری جدایی ناپذیر در فضای آشپزخانه است. وجود این عنصر کاربردی و دکوراتیو در ایجاد نظم و ترتیب در آشپزخانه اهمیت بسزایی دارد. کابینت ها به دو صورت زمینی و هوایی در آشپزخانه نصب میشوند. کابینت زمینی بر روی زمین و کابینت هوایی با ارتفاع مشخصی بر روی دیوار نصب میگردد. کابینت ها در ابعاد و مدل های متفاوتی طراحی و ساخته میشوند و با توجه به سلیقه و بودجه افراد سفارش داده میشوند. وجود کابینت های زیبا و شیک ارزش خانه را در هنگام خرید و فروش بالا میبرند. با توجه به آگهی های فروش ملک و آپارتمان میتوان به این نتیجه رسید که کابینت یکی از مزایای اصلی خانه محسوب میشود و خانه ای که آشپزخانه آن با کابینت های بادوام, مرغوب و شیک مزین شده است مورد پسند اکثر افراد قرار میگیرد.

 

کابینت ها از متریال های مختلفی از جمله MDF, نئوپان, فلز, PVC و چوب طبیعی ساخته میشوند که هر کدام ویژگی های منحصر بفرد خود را دارند. امروزه به دلیل بالا بودن هزینه چوب طبیعی در کابینت سازی بیشتر از ام دی اف برای ساخت کابینت استفاده میشود. این متریال ها را میتوان در قسمت های مختلف کابینت مانند بدنه یا درب مشاهده کرد. کابینت ها یا از یک نوع متریال و یا ترکیبی از آنها ساخته میشوند. کابینت های ام دی اف را میتوان با روکش های متنوع از جمله پی وی سی, هایگلاس, پلی گلاس, اکریلیک, HPL, ملامینه و لترون پوشش داد. این روکش ها استحکام ام دی اف را بالا برده و به طول عمر کابینت می افزایند. بدنه ی کابینت باید از جنس ام دی اف باشد. MDF مناسب ترین متریال برای ساخت بدنه ی کابینت است. برخی از کابینت سازان برای ارزان تر شدم قیمت کابینت از چوب نئوپان استفاده میکنند و برخی مشتریان قادر به تشخیص ام دی اف از نئوپان نیستند و کابینتی را در آشپزخانه خود نصب میکنند که کیفیت بالایی ندارد و برای آشپزخانه توصیه نمیشود. نکته ی دیگری که در مورد بدنه ی کابینت باید مورد توجه قرار گیرد این است که لبه آن حتما نوارکاری شده باشد.
ام دی اف کارکابینت کارکابینت سازخدمات کابینت

                                           
نوارکاری در لبه ها نقش موثری در زیبایی کابینت ایفا میکند خصوصاً نوارکاری که همرنگ با رنگ بدنه ی کابینت باشد. درب کابینت های آشپزخانه با روکش های متفاوت پوشش داده میشوند. این روکش ها طول عمر کابینت را افزایش داده و مقاومت آن را در برابر نم, رطوبت و پوسته پوسته شدن بالا میبرد. در حال حاضر رایج ترین روکش ها پی وی سی و هایگلاس هستند که در مقایسه با سایر روکش ها کیفیت بالاتری دارند. این روکش ها به دلیل سطح صاف و براقی که دارند باعث انعکاس نور در آشپزخانه شده و فضای آشپزخانه را روشن تر نشان میدهند. علاوه بر آن این روکش ها صد در صد ضد آب بوده و از پوسیدگی کابینت جلوگیری میکنند. درب کابینت آشپزخانه از جمله قسمت هایی از کابینت است که بیشتر در معرض آب قرار میگیرد, به همین دلیل وجود یک روکش با کیفیت باعث تضمین طول عمر و مقاومت کابینت میشود.کابینت های ام دی افی که با ملامینه روکش میشوند قابلیت خش پذیری دارند. به همین دلیل روکش ملامینه چندان توصیه نمیشود. در مقابل روکش
HPL کیفیت بالاتری در برابر خراشیدگی دارند. این روکش ها حتی اگر در معرض اشیاء نوک تیز قرار گیرند به راحتی دچار خط و خش نمیشوند.